Chema Román

La trajectòria del de Santander està condicionada en part per la seva llicenciatura en geografia i història per la Universitat de Cantàbria. Des d'aleshores va desenvolupar les seves habilitats com a muralista, fent decorats per televisió, publicitat i fins i tot fotografia arqueològica. A partir del 2001 treballa com a il·lustrador per a editorials de llibres educatius i juvenils com Anaya, Santillana i SM. Mentrestant continua posant el seu talent a disposició d'exposicions, administracions públiques i institucions històriques. El 2009 publica, juntament amb l'historiador Jaime Nuño, el llibre Una aldea en tiempos del románico, guardonat amb el Premi Nacional del Ministeri de Cultura al millor llibre infantil. La bona acollida de la publicació va fer que el 2016 tornessin a col·laborar en Peregrinar a Compostela en la Edad Media.

El 2013 va rebre la beca AlhóndigaKomic-Bilbao pel seu projecte Ad Nauseam, una obra còmica amb estructura circular en la qual el lector podia començar a llegir per qualsevol pàgina a l'atzar... sí, ho has llegit bé, començar per qualsevol pàgina a l'atzar.

El seu primer contacte amb Devir va ser el 2011, per al joc de cartes col·leccionables El Mundo de Águila Roja, basat en la popular sèrie de televisió. Per a l'ambiciós projecte de The Red Cathedral, comptem amb la portada i el tauler de joc de Román i les cartes de Pedro Soto, és a dir, que aconseguim alinear un duo d'experimentats il·lustradors d'episodis històrics per plasmar la grandesa de l'edificació de la Catedral de Sant Basili a Moscou.

Aquestes no han estat les seves úniques incursions al món dels jocs de taula. El 2011 i el 2018, respectivament, va treballar a Signum Mortis de Saladin Games i a Streaming de Looping Games.

També gaudeix de la vida llegint, escoltant bona música i escrivint sobre cinema a mundoplus.tv.

És Bécquer? És Velázquez? No, és en Chema Román!