Núria Aparicio

No perdis els papers si ens referim a ella com La Pendeja, que a més a més és així com la podràs trobar per les vastes xarxes de la informació. Va començar estudiant producció cinematogràfica, però "em va semblar un pal" i va derivar cap a l'animació. La seva professionalització comença una mica abans d'entrar a Nikodemo Animation l'any 2005, on va fer l'animació per a la pel·lícula Crisis Carnívora.

Després d'un temps com a il·lustradora independent entra com a ajudant de direcció a Neptuno Films per la sèrie Poppets Town. Poc temps després es capbussa al món editorial, que la captiva, i se centra en la il·lustració de llibres per prestigiosos grups com Penguin Random House, Albert Whitman & Co. i Salvat. La seva experiència en animació fa que forgi un estil infantil i tan dolç que mirar-lo més d'uns minuts pot provocar càries, però també és capaç d'encaixar-lo en contingut adult, generant un llenguatge molt atractiu.

Juntament amb Joan Guardiet funda l'estudi Pistacchio, actiu durant més de set anys on duen a terme projectes per innombrables marques i entitats. El 2017 publica finalment el seu primer còmic amb mèrits complets (n'és la il·lustradora i guionista) amb el títol Cloe y la Nube.

Qui podria il·lustrar millor un joc familiar de Devir en què uns ratolins han de saquejar un rebost abans que arribi l'hivern? La dolçor, aquest punt entremaliat, el toc cartoon, eleven Ratzziaa la qualitat de producte que mereix la vostra atenció i a una coherència total entre producció, experiència de joc de l'usuari i estètica. En aquest joc tot és adorable i atractiu. Com a detall dir-vos que la Núria és una amant dels gats, així doncs imaginem que, en realitat, l'amenaçador felí és el seu personatge favorit.

No et pensis que La Pendeja acaba aquí. És capaç de desenvolupar d'altres estils més manga, adults o de qualsevol índole i és per això que la seva carrera és imparable d'ençà que va començar.

Treballadora, meticulosa i generadora d'encants.