Sophia Wagner

La carrera de la Sophia és curta però meteòrica. D'ençà que va guanyar la prestigiosa beca Spiel des Jahres a la millor dissenyadora novella el 2017, ha aconseguit un ritme constant de publicacions. El causant que li atorguessin la preuada beca va ser Noria, un joc d'estil euro basat en un original mecanisme de maximització d'accions mitjançant unes rodes mòbils que hem d'optimitzar. El 2018 va arribar The Boldest, on abordava uns mecanismes molt diferents, com la programació i resolució seqüencial d'accions, la gestió de mà i les subhastes ocultes.

El seu tercer projecte publicat va ser a través d'aquesta casa el 2019, Ratzzia. Un joc que s'ajusta al caràcter rialler i dolç de la Sophia, que és com un entrepà de caramels en pa de sucre. Per primera vegada utilitza els daus com a element principalper crear un joc on serem unes famílies de ratolins disposats a saquejar un rebost abans que arribi l'hivern... però aneu amb compte, el gat de la casa pot aparèixer en qualsevol moment. Ens enfilarem als prestatges per aconseguir galetes, salsitxes i formatge o podrem ser entremaliats i pispar alguna d'aquestes delícies als nostres adversaris. Gràcies al tema, unes precioses il·lustracions i regles molt accessibles, Ratzzia és ideal per jugar-hi amb tota la família, tirant daus, col·locant-nos estratègicament i amb una guspirejant càrrega d'interacció que ens farà riure de valent. Aquest bon rotllo va fer que fos nominat a millor joc de daus a la UK Game Expo del 2020.

Un any després va repetir gènere i estil, familiar de daus, a Poo Poo Pets,amb l'editorial alemanya Pegasus Spiele, que ja havia tret al mercat dos dels seus anteriors projectes. En temps de pandèmia s'ha atrevit fins i tot a crear un prototip per a un joc solitari, així que la Sophia treballa per adaptar-se i tots sabem que encara ens sorprendrà amb molts dissenys.

Bones vibracions, futur i fan del nostre petit Star Realms.