Siscu Bellido

"'Segons ell mateix explica, Siscu va néixer a Barcelona sent molt petitó. A l'escola deixava els fulls dels exàmens farcits de dibuixos, «cosa que va fer que em guanyés la simpatia del professor d'arts plàstiques i l'odi de tota la resta». Després d'estudiar a l'Escola d'Arts Aplicades i Oficis Artístics de Barcelona, va començar a dibuixar a les acaballes dels anys 80, però la crisi del còmic de producció nacional a mitjans dels 90 el va obligar a reciclar-se. El 1999 va obrir la botiga de còmics i oci Perra Còmics juntament amb un parell de col·legues, que va aguantar fins el 2012.

Després d'un temps sense tocar el llapis i els pinzells, el 2007 va il·lustrar i va maquetar el seu primer joc, Tobynstein, per a l'editorial HomoLudicus, amb un estil proper al còmic però inquietant i irreverent molt definidor del joc. El resultat del desenvolupament i la complicitat amb HomoLudicus va fer que confiessin en ell per a un projecte completament diferent i amb un estil que tampoc no tenia res a veure amb el que havia fet abans. Afortunadament, en Siscu és extraordinàriament versàtil. D'allà, el 2010 en va sortir un dels jocs més pioners de la història lúdica espanyola: Náufragos, on va desenvolupar amb total encert unes imatges evocadores a l'aventura del títol.

Aquesta represa de la professió gràfica li va portar a tractar altres facetes com el disseny web, la creació de conceptes o fons i gràfics per a videojocs de Nintendo amb Virtual Toys. També a l'animació amb l'empresa danesa Afilm.

L'enginy que l'autor va demostrar per a la creació d'il·lustracions amb traços detallats però lluminosos i clars, el feien la persona ideal per a Dragones i Gallinas, el divertit joc d'agilitat visual creat per Josep Maria Allué i Dani Gómez, i que aquesta casa va publicar el 2016.

Una iconografia meridiana i l'atenció al detall eren crucials per aquest projecte. Siscu va ser capaç de donar un aire desenfadat i divertidíssim a un joc en què haurem d'estar pendents de si apareix el temible drac mentre li saquegem les masmorres. Si tenim sort potser el podem despistar deixant-li anar una gallina. Des dels seus començaments, aquest artista ha treballat en un munt de revistes emblemàtiques de la història del còmic i la sàtira, com Zipizape, El Cuervo, Manga Cómic, El Papus, Penthouse Comix...

«Triar bé el tipus d'il·lustracions que es faran per a un joc concret depèn molt de la perspicàcia de l'editor i de l'habilitat del dibuixant per entendre-la. A vegades no és tan fàcil, algú sap què vol dir un color ''amable''?»'' "